Case
Leestijd: 4 minuten

De Biga Groep is een sociaal werkbedrijf met ongeveer 500 medewerkers in dienst. Voor vijf gemeenten in Midden-Nederland begeleidt het bedrijf medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt naar passend werk. Ze bieden verschillende werksoorten, vaktrainingen en begeleiding en zijn gecertificeerd partner van het UWV voor Wajong en re-integratie.

Over BIGA

De Biga Groep is een sociaal werkbedrijf met ongeveer 500 medewerkers in dienst. Voor vijf gemeenten in Midden-Nederland begeleidt het bedrijf medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt naar passend werk. Ze bieden verschillende werksoorten, vaktrainingen en begeleiding en zijn gecertificeerd partner van het UWV voor Wajong en re-integratie.

Samenwerking met Tosch

Wij werken inmiddels alweer jaren samen met Tosch. Dit is in eerste instantie vanuit een consultancy vraag en project begonnen waarbij wij hulp nodig hadden met het omzetten van Novell Groupwise mail naar Microsoft Exchange server. We hebben zelf een kleine IT-afdeling en konden de expertise en extra handen hierbij goed gebruiken.

Vandaaruit is de samenwerking gegroeid, Tosch heeft ons ondertussen geholpen met een snelle internetverbinding, consultancy, 3e lijns support en diverse projecten waaronder Server vervangingen

Onze meeste recente vraag bij Tosch is hulp bij patch management en monitoring. De vraag die wij bij Tosch neer hebben gelegd was die om hulp bij onze uitdaging om updates buiten werktijd uit te voeren zonder downtime en zonder overlast richting onze eindgebruikers. Hiervoor hebben wij gekozen voor Tosch Insight, waarbij onze servers buiten onze werktijden nu automatisch periodiek updaten en herstarten!
Wat hierbij extra fijn is, naast up-to-date te blijven, is dat Tosch ook beoordeeld of er updates bij zitten die vanwege bekende problemen nog even uitgesteld dienen te worden. Deze updates worden dan uitgesteld en zo waarborgen ze onze up time ook nog eens door een kwaliteitsslag. Wanneer deze update op een later moment weer in orde is gaat hij bij een volgende update ronde wel weer mee.

Deze diensten levert Tosch aan BIGA Groep

Tosch verzorgt onze internet en telefonie verbinding en de monitoring (MaaS) i.c.m. patch management op onze omgeving.
Daarnaast ondersteunen zij ons met voor ons 3e lijns-support, projecten en migraties zoals onze VMware server vervanging.

Bas Arendshorst over Tosch

Onlangs heb ik een kijkje in de keuken mogen nemen bij Tosch en ben hierbij zeer positief verrast. Ik wist al wel dat Tosch de overstap naar AFAS had gemaakt waarlangs wij als klant op de portal bij Tosch o.a. support vragen in kunnen schieten. En ook dat wij een eigen Team, Team groen, voor support vragen en contact hadden.

Maar de manier waarop bepaalde zaken ingeregeld zijn doet de naam Tosch Automatisering & Security echt eer aan.

Zo is AFAS helemaal aangepast en ingericht op de processen van Tosch om de ondersteuning richting klant zo makkelijk mogelijk te maken. Het monitoring platform Tosch Insight staat dan weer gekoppeld aan AFAS en zo worden daarvandaan automatisch taken aangemaakt met verschillende prioriteiten en worden dan weer door alle Teams opgepakt. Wordt er gebruik gemaakt van geautomatiseerde processen waardoor er bijvoorbeeld met een druk op de knop 2FA aan wordt gezet voor alle gebruikers bij een bepaalde klant.

Je ziet dat er echt goed over zaken na wordt gedacht, daar is heel veel werk in gegaan, iets wat wij als klant niet zien of merken maar wel de vruchten van plukken. Of het nu proactieve wijzigingen zijn of meer herhaalde werkzaamheden, het zit echt goed in elkaar.

Op gebied van sales zijn er ook collega’s bij gekomen. Hierdoor worden onze vraagstukken niet alleen sneller opgepakt maar ook wordt er echt meegedacht in mogelijkheden en hebben we daarnaast ook een periodiek proactief overleg.

Tosch is een dynamisch bedrijf, ze blijven in beweging en hebben daarbij een pro-actieve visie die aansluit op wat wij zoeken in een automatiserings-partner. En zoals met alles dat goed en fijn werkt wordt dit vaak onderbelichte of is dit voor ons niet altijd zichtbaar, maar daarom zeker het vermelden waard zijn!

Tosch ga zo door 👍

Bekijk ook onze andere cases

Digital Workplace Dorcas

"Dorcas had behoefte aan nieuwe ICT-oplossingen die hun doelen effectiever ondersteunen. Efficiënter, doelgerichter en locatieonafhankelijk hun werk uitvoeren, dat was het doel. Maar om van de huidige, verouderde en lokaal georiënteerd omgeving over te stappen naar iets nieuws, geen eenvoudige klus."

Verpakkingsindustrie

"De relatie met Tosch voert zo’n kleine 20 jaar terug. Bij mijn vorige werkgever waren wij destijds één van de eerste klanten. Toen ik bij Ultrapak startte, werd ik vanuit mijn functie ook verantwoordelijk voor de ICT. Tosch had zich al bewezen als betrouwbare partner en daarom zijn we vol vertrouwen de samenwerking weer aangegaan.”