Case
Leestijd: 3 minuten

Dorcas & Tosch

Stichting Dorcas Aid International komt in actie voor mensen in nood en diepe armoede, ongeacht hun religie, ras, geslacht of politieke overtuiging. Geïnspireerd door het geloof werkt Dorcas al 35 jaar aan hulp- en ontwikkelingsprojecten in Oost-Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

Een nieuwe stap vooruit

Dorcas had behoefte aan nieuwe ICT-oplossingen die hun doelen effectiever ondersteunt. Efficiënter, doelgerichter en locatieonafhankelijk hun werk uitvoeren, dat was het doel. Maar om van de huidige, verouderde en lokaal georiënteerd omgeving over te stappen naar iets nieuws, dat is geen eenvoudige klus.

Samen met Tosch zijn er brainstormsessies gehouden om zo te ontdekken waar precies behoefte aan was. Al vrij snel was de conclusie dat die behoefte lag bij één uniforme, gebruiksvriendelijke digitale werkplek. Alle ca. 500 medewerkers – zowel in Nederland maar ook in Oost-Europa, het Midden-Oosten en Afrika – konden daarmee snel informatie delen, communiceren én samenwerken.

Met de professionele begeleiding van Tosch begint Dorcas aan de transformatie. Ze vervangen de verouderde lokale ICT-omgeving door Microsoft 365, waarbij ze e-mail en bestanden veilig onderbrengen in de cloud. Dit brengt meer flexibiliteit en efficiëntie in hun dagelijkse communicatie en documentatie. Medewerkers kunnen nu overal en altijd toegang krijgen tot hun e-mails en bestanden, waardoor de samenwerking wordt vergemakkelijkt, zelfs als ze niet op kantoor zijn.

Een ander belangrijk aspect van de transformatie is de introductie van een intuïtieve browser-gebaseerde werkplekomgeving. Deze oplossing biedt gebruikers een overzicht van al hun applicaties en toepassingen op één centrale locatie. Hierdoor hebben medewerkers gemakkelijk toegang tot alle benodigde tools en informatie, zonder dat ze door verschillende systemen hoeven te navigeren. De gebruiksvriendelijke interface verbetert de productiviteit en tevredenheid van de medewerkers aanzienlijk.

Dankzij de succesvolle samenwerking, met focus op het meenemen van medewerkers in alle veranderingen binnen de organisatie, maakt Dorcas nu gebruik van een moderne, cloud-gebaseerde werkplekomgeving. De nieuwe IT-oplossingen helpen Dorcas om te werken op de manier zoals zij dat willen. Het team kan nu moeiteloos samenwerken en informatie delen met elkaar, wat van cruciaal belang is voor het nastreven van de missie van Dorcas om positieve verandering in de wereld te brengen.

Scope veranderingen:

✅ Alle IT gemigreerd naar de cloud
✅ Internationale standaardisatie en consolidatie
✅ Telefonie geïntegreerd in Teams
✅ Effectiever (samen)werken
✅ IT-beveiliging verhoogd

Heeft u ook te maken met (internationale) ICT-uitdagingen? Neem gerust eens contact met ons op voor het in kaart brengen van uw ICT-omgeving.

Meer te weten komen over Dorcas 🌐 en hun inzet voor een betere wereld?

Bekijk ook onze andere cases

Verpakkingsindustrie

"De relatie met Tosch voert zo’n kleine 20 jaar terug. Bij mijn vorige werkgever waren wij destijds één van de eerste klanten. Toen ik bij Ultrapak startte, werd ik vanuit mijn functie ook verantwoordelijk voor de ICT. Tosch had zich al bewezen als betrouwbare partner en daarom zijn we vol vertrouwen de samenwerking weer aangegaan.”

Djops Uitzendgroep - Doen waar je goed in bent

"We vinden de duidelijke communicatie en proactieve houding van Tosch prettig waardoor er continue rust is op de werkvloer. Wij hoeven ons geen zorgen te maken over onze ICT, zodat Djops kan doen waar zij goed in is: Oplossingen bieden voor personele vraagstukken.”