Case
Leestijd: 3 minuten

Cohesie, gevestigd aan de Baron van Nagellstraat 9 in Voorthuizen, is een arbodienst, ‘anders’ dan de gemiddelde arbodienst. Zij zien zichzelf graag als ‘firestarters’ en naast de normale wettelijke arbotaken, laten zij graag het vuurtje -weer- ontvlammen bij medewerkers die op de waakvlam staan. Ze laten ze weer zien wie ze zijn, waar hun potentieel ligt, welke obstakels er zijn en hoe ze eigen verantwoordelijkheid kunnen gaan nemen over hun leven. Verzuim is veelal niet medisch namelijk, maar heeft veel onderliggende andere oorzaken.

Erwin la Roi, Cohesie: “Cohesie is in 2003 opgericht door mijn vrouw Ariëtte en een oud-collega van de ABN AMRO Bank. Eigenlijk als grap, uit verbazing hoe makkelijk medewerkers zich ziekmelden en 6 weken lang niet meer in contact waren met de organisatie. Dat kon en moest anders, vond Ariëtte toen. Waarbij gewoon eerst maar eens gaan praten met medewerker en leidinggevende een eerste zinvolle stap was. Dat was niet zo gebruikelijk in die tijd. Dat is gelukkig wel veranderd. Cohesie richt zich vooral op de wat grotere zakelijke dienstverleners, die heel bewust de medewerker als het grootste kapitaal zien van de organisatie. Met zo’n 60 medewerkers werken we voor o.a. Google, Microsoft en ING Bank vanuit Voorthuizen. We hebben bewust gekozen om kantoor te houden in het voormalige herstellingsoord van de RET (voorheen ‘het Witte Huis’), arbodienst ‘Avant La Lettre’. Een mooie ontmoetingsplek, met veel buitenruimte voor overleg, met een fantastische sfeer.

Ik ben langzaam ingegroeid in Cohesie. Naast mijn bedrijf als headhunter voor informatieprofessionals werd ik door Cohesie medewerkers al snel gezien als diegene die de printer wel weer aan de praat krijgt en een nieuwe laptop kan regelen. Inmiddels is dat uitgegroeid tot de functie Teamlead Business Support waarbij we met een topteam eigenlijk alle facilitaire en ondersteunende services regelen: van leaseauto’s en ICT, tot elke dag een supergezonde lunch aan de gedekte tafel in de tuin (bij mooi weer…).

Ik had in het begin ondersteuning voor IT-beheer door een freelancer. Dat was prima, maar als er spoed is, gaat het gebrek aan capaciteit als snel wringen. Tosch had een banner bij de volleybalvereniging hangen en aangezien ik zoveel mogelijk lokaal zakendoe, belde ik maar eens op voor een uitnodiging. Ik denk dat dat in 2008 moet zijn geweest. Erik Top kwam toen langs met een stevig, eerlijk en no-nonsense verhaal. En hij had zijn telefoon aan zijn riem hangen. Dat laatste overtuigde mij volledig. Zonder gekheid, sindsdien is Tosch met ons meegegroeid in de kennis en behoefte aan goede ondersteuning.

Tosch is benaderbaar, staat open voor verandering, praktisch, schakelt snel en dat past tot op heden nog perfect. Eigenlijk de ICT ‘er die grotere organisaties in huis hebben, maar dan anders. En waarschijnlijk beter! Ik merk dat we soms net wel gelijk opgroeien. Zoals onze overstap naar Microsoft 365 enige tijd geleden. Bepaalde onderdelen waren voor Tosch nog nieuw. Toen merkte ik voor het eerst, dat we wat meer vroegen dan IT-beheer. We hadden eigenlijk ook advies nodig over de inrichting. Die heb ik toen tijdelijk bij een klant van ons ingekocht. Maar Tosch liet zich niet kennen en is rap opgeschaald in kennis en dat hoeven we nu weer niet meer ergens anders in te kopen.”

Bent u benieuwd naar wat we voor uw organisatie kunnen betekenen? Neem dan gerust eens vrijblijvend contact met ons op!