Case
Leestijd: 3 minuten

BKV & Tosch

Barneveldse Kraanverhuur (BKV) is de specialist die in West-Europa gevraagd wordt voor hijswerk en speciaal transport. Het bedrijf – opgericht in 1965 – bestaat inmiddels uit meer dan 70 medewerkers. De ruim 30 kranen worden ingezet voor diverse projecten, variërend van het verplaatsen van pallets tot aan de opbouw van complete windmolenparken.

Aanleiding

In 2021 is BKV – in samenwerking met hun toenmalige IT-partner – gemigreerd naar Microsoft 365. Hierbij werden e-mail en documenten gemigreerd van de lokale servers naar de cloud.

Daan Deij (directeur): “Het project mislukte volledig. Onze contactpersoon dacht er te makkelijk over en had geen goed gevoel bij ons bedrijf en werkwijze. Mensen konden hun documenten niet vinden en rechten stonden niet goed ingesteld, waardoor bepaalde folders met gevoelige data voor iedereen zichtbaar waren. Andere folders waren juist helemaal niet zichtbaar. We waren er op achteruitgegaan er werd veel geklaagd onder medewerkers. Ik heb vaak gedacht: moeten we niet terug naar een server. Toen hadden we nooit problemen”.

Gesprek met Tosch

“We werkten al meer dan 30 jaar zaken met onze voormalige IT-partner. Er werd telkens verbetering beloofd, maar dit bleef uit. Vanwege alle zorgen hebben we op gegeven moment besloten een gesprek te plannen met Tosch. Ik had over hun gehoord via één van onze medewerkers. Wat mij het meeste was bijgebleven van het gesprek, is dat ze met zelfsturende teams werken. Daar geloofde ik in. En daarom geloofde ik ook gelijk in de rest. Ik overweeg dit nu ook om bij BKV te implementeren.”

De overgang

“We begonnen met een brainstormsessie voor een nieuwe mappenstructuur. Tosch begeleidde dit proces uitstekend. Ze wilden allereerst onze manier van werken goed begrijpen. Hierdoor zijn we samen tot een nieuw ontwerp gekomen dat écht aansluit bij onze werkwijze en ook technisch haalbaar is.

De samenwerking met Tosch was goed. Ze werkten gestructureerd en er was een duidelijke planning. We wisten telkens precies waar we stonden in het proces en afspraken werden nagekomen. Bij Tosch hadden we veel minder woorden nodig dan bij onze vorige partner. Ze snapten ons volledig en dat gaf veel vertrouwen.“

Samenwerking

“Ik ben al diverse keren goed geholpen, ook op zaterdag. Dit was ik niet gewend. Hiervoor hadden we telkens verschillende contactpersonen die ons bedrijf niet goed kende. Ook werden we vaak niet teruggebeld. Ik vind het een groot voordeel dat we nu telkens met dezelfde mensen te maken hebben. We hebben vooral veel samengewerkt met Niels. Hij heeft passie voor ICT en dat werkt aanstekelijk. Hij zou zo een BKV’er kunnen zijn qua profiel en cultuur.”

Scope

✅ Nieuwe inrichting SharePoint

✅ Ontwerp en inrichting digitale werkplekpagina BKV

✅ (Her)inrichting Microsoft 365 op basis van de laatste technieken

✅ Training eindgebruikers

✅ Beheer & support op basis van een SLA

Wil jij ook je Microsoft 365 inrichting opnieuw onder de loep nemen? Of overweeg je een overstap? Neem dan contact op en we helpen je graag verder.